Üniversitenin iç ve dış paydaşlarına sunmuş olduğu tüm hizmetlerin kalite düzeylerinin belirlenmesi, geliştirilmesi ve elde edilen sonuçları değerlendirerek sürekli iyileştirilmesi faaliyetlerini içeren süreçtir
Sürecin Amacı
Üniversitenin kalite politikasıyla uyumlu olarak iç ve dış tüm paydaşlarına yönelik tüm hizmetlerinde amaçlanan kalite düzeyini sağlamak ve sürdürülebilirliği güvence altına almaktır.
Süreç Sahibi/Onaylayan
Rektör
Süreç Uygulayıcıları/Sorumlusu
Kalite Komisyonu, Dekanlar, Müdürler, Bölüm Başkanları, Genel Sekreter
SÜRECİN FAALİYETLERİ
Kalite Planlaması;
Üniversitenin Kalite Politikasının belirlenmesi veya güncellenmesi,
Üniversitenin Kalite Komisyonunun ve diğer kalite ekiplerinin oluşturulması veya güncellenmesi,
Üniversitenin Kalite Süreçlerinin tanımlanması ve gerekli destek dokümanlarının oluşturulması veya güncellenmesi,
Üniversitede kalite açısından ölçümlerin yapılmasında uygulanacak araçlarının (memnuniyet anketleri, iç ve dış değerlendirmeler, kıyaslama projeleri gibi) ve mekanizmalarının (bilişim sistemi, paydaş odak grup görüşmeleri gibi) belirlenmesi ve tasarlanması,
Eğer üniversitede kurumsal dış değerlendirme gerçekleştirilecekse dış değerlendirme programına başvuru ve sonrasında tüm sürecin yürütülmesi,
Üniversitenin tüm süreçleri açısından ve bütün birimleri ile birlikte özdeğerlendirme gerçekleştirerek mevcut durumun belirlenmesi,
Varsa daha öncesinde yapılmış dış değerlendirmelerin geri bildirim raporlarının dikkate alınması,
Üniversitenin stratejik planı kapsamında planlanmış olan eylemlerin ve kurumsal gelişim projelerinin dikkate alınması
Tüm bu değerlendirmeleri ve gelecek planlarını dikkate alarak üniversite içerisinde yürütülecek iyileştirme projelerine ve kurumsal gelişim projelerine karar verilmesi
Belirlenen iyileştirme projelerinin ve kurumsal gelişim projelerinin zaman ve maliyet kısıtları açısından önceliklendirilmesi ve proje ekiplerinin oluşturulması
Proje ekipleri tarafından detaylı planlamanın yapılması ve üst yönetim onayı ile uygulamaya başlanması
Kalitenin Uygulanması/Geliştirilmesi;
Kurumsal gelişim projelerinin ve iyileştirme projelerinin ilgili süreçlerde ve/veya birimlerde uygulanması,
Eğer projelerin uygulanması için gerekiyorsa değişim yönetiminin uygulanması,
İnsan kaynağı yetkinliğinin geliştirilmesi amacıyla eğitimler düzenlenmesi,
Kurum içi ve dışı ile uygulamalar konusunda düzenli bilgilendirmelerin yapılması,
Kalite Geliştirme Uygulamalarının Ölçülmesi;
Kurumsal gelişim projelerinin ve iyileştirme projelerinin sonuçlarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi,
Kalite uygulamaları açısından iç ve dış paydaşların görüşlerinin alınması ve memnuniyetlerinin ölçülmesi,
Sürdürülebilirlik İçin Önlem Alınması;
Kurumsal gelişim ve iyileştirme projeleri sonuçlarına göre devam ettirilmesine karar verilen uygulamaların sürekliliğini sağlamak üzere; mevcut süreçlerin değiştirilmesi veya yeni süreçlerin tanımlanarak uygulanmaya başlanması
Kalite politikası, kalite ekipleri, kalite süreçleri ve dokümanlarında gerekli güncellemelerin yapılması,
Sürecin Girdileri
Kalite Politikası,
Stratejik Plan,
Üniversitenin ve Programların Öz Değerlendirme Raporları,
Dış Değerlendirme Geri Bildirim Raporları,
Performans Sonuçları,
Paydaş Geri Bildirimleri,
Ulusal ve Uluslararası Ölçütler,
Rehberler ve Kılavuzlar.
Sürecin Çıktıları
Kurumsal Gelişim Projeleri,
İyileştirme Projeleri,
İyileştirilen Süreçler,
Yeni Geliştirilen Süreçler.
Sürecin Hizmet Alıcıları
Üniversitenin tüm çalışanları, öğrenciler, diğer paydaşlar.
Sürecin Tedarikçileri/Hizmet Sağlayıcıları/Girdi Kaynakları
Tüm akademik ve idari birimler, öğrenciler, diğer paydaşlar.
Sürecin Çıktılarının İletileceği Birimler
KAYO, HÜKAK.
Sürecin Performans Göstergeleri
Üniversitenin kalite ekiplerinde kurumun tüm birimlerinin temsil edilme oranı
İç paydaşların kalite yönetimi uygulamalarından memnuniyet düzeyi,
Dış paydaşların kalite yönetimi uygulamalarından memnuniyet düzeyi,
Üniversitenin kalite yönetimi alanında almış olduğu ödül/akreditasyon/belge sayısı,
Yıl içerisinde yürütülen kurumsal gelişim projesi sayısı,
Yıl içerisinde yürütülen iyileştirme projesi sayısı,
Kurumsal gelişim projelerinin bütçesi,
İyileştirme projelerinin bütçesi,
İç paydaşların katıldığı iyileştirme veya kurumsal gelişim projelerinin sayısı,
Dış paydaşların katıldığı iyileştirme veya kurumsal gelişim projelerinin sayısı,
Kalite kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla kurumda düzenlenen faaliyet (toplantı, çalıştay vb.) sayısı,
Kurum iç paydaşları ile kalite süreçleri kapsamında gerçekleştirdiği geri bildirim ve değerlendirme toplantılarının sayısı,
Kurum dış paydaşları ile kalite süreçleri kapsamında gerçekleştirdiği geri bildirim ve değerlendirme toplantılarının sayısı.
Sürecin Performans
Anket, izleme, ölçme, değerlendirme, analiz, görüş ve raporlama.
Performans Göstergeleri izleme sıklığı
Yıllık
Sürecin Riskleri
Uygulamalardan elde edilen bilgileri yeterli düzeyde kullanamama,
Oluşturulan dokümanlardan etkin ve verimli bir şekilde faydalanılamaması,
Form, belge, görüş, analiz ve ölçmelerin eksik veya yetersiz hazırlanması.